2011. április 17., vasárnap

Mézes madeleine


Gizinél és DebiGabinál megcsodáltam 
már a madeleineket. 
Akkor még nem volt formám amiben megsüssem, 
de Gabi elárulta hol vette.
A héten meg is érkezett a forma és gondoltam 
a hétvégén megsütöm.
A Gizinél talált receptet vettem alapul.Ő Bereznay Tamás
 receptje alapján készítette. Természetesen 
most is kiegészítettem ezzel-azzal.
Dupla adagot sütöttem, mert holnap megyünk a nagylányomhoz 
és nekik is szeretnék vinni.
Így én most ezt a mennyiséget írom le, de nyugodtan
felezzétek meg az adagot.


Hozzávalók: 

4 db tojás
10 dkg por cukor
4 teás kanál barna cukor
4 teás kanál méz
20 dkg liszt
pici reszelt citrom héj 
2 teás kanál vanília kivonat 
3 kávés kanál sütőpor
csipet só
12 dkg olvasztott vaj

Elkészítés: 

A formát vajjal kikentem és a hűtőbe tettem 10 percre.Ezután 
kivettem majd újra kikentem
vajjal és ismét a  hűtőbe tettem.
Közben egy tálba öntöttem a tojások sárgáját, 5 dkg por cukrot, 
a barna cukrot, a mézet, 
vanília kivonatot. 
Habosra kevertem.
A tojás fehérjét a sóval kemény habbá vertem, hozzáadtam a 
maradék 5 dkg por cukrot, majd 
még egy kicsit tovább vertem a habot.
A lisztet megszitáltam, összekevertem a 
sütőporral, sóval.
A cukros tojás sárgájához óvatosan hozzákevertem a 
robot gép legkisebb fokozatával a felvert
habot, és a sütőporos, lisztes keveréket. 
Felváltva adagoltam.
Végül az olvasztott vajat csurgattam hozzá.
A formát kivettem a hűtőből és én csak az első sütés előtt 
kentem ki vajjal és hintettem meg
liszttel.
A mélyedéseket háromnegyed részig 
töltöttem a tésztával.
Előmelegített sütőben lég keverésen 175 fokon sütöttem 
szép barnára őket 10 percig.
Majd rácsra tettem hűlni. Amikor kihűltek, 
akkor por cukorral meghintettem. 



 
 



8 megjegyzés:

  1. Gyönyörűek lettek, Nelli! :) Itt iszogatom a kávémat és csodálom a szépséges madeleinejeidet :)

    VálaszTörlés
  2. Nellike,gyönyörűek lettek,nagyon ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  3. Nelli, micsoda csoda! Nekem is van ilyen formám, de eddig lusta voltam bevetni :)

    VálaszTörlés
  4. Szia Nelli! Nézz be hozzám, vár téged egy meghívás!!!

    VálaszTörlés
  5. Nézz be hozzám, szeretnélek játékra hívni:)

    VálaszTörlés
  6. Köszi lányok!Nagyon finom volt.Én nem fedtem le a sütis dobozt és másnapra finom ropogós lett a madeleine.
    Köszönöm a játékra invitálást!:-)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...